Pracownicy
Aktywność naukowa koncentruje się na zagadnieniach z pogranicza nauk o kulturze fizycznej i ekonomii: rekreacyjna aktywność ruchowa społeczeństwa, klastering w turystyce, zarządzanie infrastrukturą sportowo-turystyczno-rekreacyjną obszaru.
Proponowana tematyka prac dyplomowych:
1. Zarządzanie turystyką w regionie.
2. Infrastruktura sportowo-rekreacyjno-turystyczna obszaru – analiza tempa zmian.
3. Rola i zadania menedżera w organizacjach turystyczny i sportowych.
4. Analiza i ocena jakości usług turystycznych.
5. Analiza i ocena działań marketingowych na wybranym przykładzie.
6. Rekreacyjna aktywność ruchowa społeczeństwa – zarządzanie czasem.
W 2013 roku na Uniwersytecie Ekonomiczny w Katowicach uzyskałam stopień doktora nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu, tytuł rozprawy doktorskiej brzmiał: „Marketing relacji na rynku ubezpieczeń majątkowych w Polsce”.
Obszarem moim zainteresowań naukowych są strategie zarządzania przedsiębiorstwem, wykorzystanie nowych technologii, źródła finansowania, marketing oraz badania i analizy rynku.
Zapraszam do koła naukowego którego jestem koordynatorem: International Management Network
https://www.facebook.com/International-Management-Network-104383548324854
Proponowane tematy prac magisterskich:
1. Strategia marki wybranego przedsiębiorstwa.
2. Kształtowanie relacji z klientem na przykładzie wybranego przedsiębiorstwa.
3. Strategia promocji wybranego przedsiębiorstwa.
4. Marketing wewnętrzny przedsiębiorstwa: ocena skuteczności wybranych narzędzi na przykładzie danej organizacji.
5. Strategia organizacji nie nastawionych na zysk na przykładzie wybranego przedsiębiorstwa.
6. Analiza efektywności komunikacji marketingowej na przykładzie wybranego przedsiębiorstwa.
7. Innowacje marketingowe w przedsiębiorstwie.
8. E learning w turystyce i sporcie na przykładzie wybranego przedsiębiorstwa.
9. Analiza procesu zarządzania innowacjami w przedsiębiorstwie.
10. Analiza rynku pod kątem wprowadzenia nowego produktu lub usługi.
11. Tworzenie profilu klienta pod kątem wprowadzenia nowego produktu lub usługi.
11. Motywowanie pracowników w przedsiębiorstwie.
Doktor z nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu, tytuł uzyskany na Wydziale Zarządzania Politechniki Częstochowskiej – tytuł rozprawy doktorskiej: „Zarządzanie inwestycyjnym portfelem giełdowym z wykorzystaniem automatów komórkowych”.
Studia magisterskie ukończone na Wydziale Inżynierii Mechanicznej i Informatyki Politechniki Częstochowskiej, kierunek: Informatyka, specjalność: Inżynieria oprogramowania i systemy informatyczne.
Instruktor rekreacji ruchowej ze specjalnością kinezypsychoprofilaktyka. Wieloletni wykładowca na kursach instruktorskich rekreacji ruchowej w oparciu o system ćwiczeń hatha jogi. Wieloletni członek Zarządu Stowarzyszenia Jogi Akademickiej,
Autorka ponad 100 publikacji naukowych. Zainteresowania to turystyka oraz rekreacja ruchowa, a szczególności joga oraz techniki relaksacyjne.
Tematyka prac magisterskich:
1. Zarządzanie stresem
2. Aktywność fizyczna i jej wpływ na jakość życia
3. Zarządzanie w jednostkach samorządu terytorialnego, również w zakresie sportu i turystyki
4. Zarządzanie zasobami gmin w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi, zasobów mieszkaniowych, zaopatrzenia w wodę i odbioru ścieków itp.
5. Rozwój zrównoważony w jednostkach samorządu terytorialnego
6. Rozwój zrównoważony w branży turystycznej/sportowej
7. Wpływ turystyki na rozwój lokalny
8. Zarządzanie w przedsiębiorstwach branży turystycznej
9. Kierunki rozwoju branży turystycznej/sportowej
10. Finansowe i pozafinansowe czynniki mające wpływ na rozwój przedsiębiorstw z branży turystycznej/sportowej
Zainteresowania na polu zawodowym:
Ryzyko i zarządzanie ryzykiem, gospodarka finansowa samorządu terytorialnego, obszary wiejskie i ich turystyczne wykorzystanie, zagospodarowanie infrastrukturalne.
Zarys tematyki prac magisterskich:
1. Zarządzanie czasem wolnym oraz formy zagospodarowania i infrastruktura czasu wolnego.
2. Zarządzanie turystyką na poziomie lokalnym i regionalnym.
3. Kreowanie i promocja produktu turystycznego obszaru.
4. Marketing jednostek samorządu terytorialnego w rozwoju obszarów turystycznych.
5. Produkt turystyczny i jego znaczenie w promocji regionów turystycznych.
6. Promocja regionów turystycznych.